Wir verwenden Cookies, um Inhalte und Anzeigen zu personalisieren, Funktionen für soziale Medien anbieten zu können und die Zugriffe auf unserer Website zu analysieren. Außerdem geben wir Informationen zu Ihrer Verwendung unserer Website an unsere Partner für soziale Medien, Werbung und Analysen weiter. Unsere Partner führen diese Informationen möglicherweise mit weiteren Daten zusammen, die Sie ihnen bereit gestellt haben oder die sie im Rahmen Ihrer Nutzung der Dienste gesammelt haben. Dies schließt unter Umständen die Weitergabe Ihrer Daten in die USA ein, denen kein angemessenes Datenschutzniveau bescheinigt wird. Daher könnten diese Daten einem staatlichen Zugriff von US-Behörden unterliegen. Näheres finden Sie in unserer Datenschutzbestimmung. Ihre Einwilligung zur Cookie-Nutzung können Sie jederzeit wieder in der Datenschutzerklärung widerrufen.
Notwendige Cookies
Cookies dieser Gruppe sind für den ordnungsgemäßen Betrieb der Webseite erforderlich. Sie sind nicht zustimmungspflichtig und können nicht deaktiviert werden. Mit der Nutzung unserer Webseite erklären Sie sich damit einverstanden.
Komfort Cookies
Unsere Webseite verwendet an einigen Stellen externe Dienste um zusätzliche Funktionen zu Verfügung zu stellen. In diese Gruppe fällt zum Beispiel unsere Google Buchvorschau.
Marketing-/ Tracking-Cookies
Diese Art von Cookies erlauben es uns unter anderem festzustellen, welche Inhalte Sie besonders interessieren. So
können wir unseren Service für Sie weiter ausbauen und unsere Webseite stetig verbessern.
You are looking for a metaphor describing the paradigm shift from analog to digital world? Take a look at your bookshelf! The author uses the centuries-old encyclopedia, the famous German "Brockhaus", as a thinking model of the analog 20th century and, on the otherhand, uses the network as the thinking model for the digital 21st century. Learn how board members of global corporations are reshaping their organization, teachers are rebuilding their education and how Network Thinking can also be personally useful to you.
Autor
Ulrich Weinberg is no stranger to digital change. During his studies in art, design, art history and philosophy in the 1980s, he experienced the advent of digital technologies in the media first-hand. Early on, he concentrated on digitally produced pictures and films. As an assistant to American experts, he developed the first computer animations for the German broadcasting houses ARD and ZDF. He founded several media companies and produced globally successful computer games. Beginning with 1994, he served as professor for computer animation and vice president of Germany's largest media university in Babelsberg and accompanied it on its way from celluloid to bits and bytes.In 2007, he took a sabbatical in order to establish the School of Design Thinking, a sister institute of the Stanford d.school, at the Hasso Plattner Institute in Potsdam. Here, he not only prepares students of all domains for a networked world of thinking and working, but also an increasing number of managers from all industries who are looking for a new orientation. Weinberg regularly travels to the Communication University of China in Beijing, which he also accompanies as a guest professor on its way to the digital change since 2004. Since 2014, he serves as voluntary manager of the Deutsche Gesellschaft für Qualität (German Association for Quality). In 2015, he co-founded the WeQ Foundation. The father of two children lives with his family in Berlin.
Schlagwörter zu:
Network Thinking von Ulrich Weinberg - mit der ISBN: 9783867745925