CHANGE () von Martin Lücke

CHANGE
Der Artikel wird am Ende des Bestellprozesses zum Download zur Verfügung gestellt.
Handbook for History Learning and Human Rights Education
Sofort lieferbar | Lieferzeit: Sofort lieferbar

15,99 €*

ISBN-13:
9783734403910
Veröffentl:
2016
Seiten:
208
Autor:
Martin Lücke
Serie:
Praxishandbuch
eBook Format:
PDF
eBook-Typ:
Reflowable
Kopierschutz:
Digital Watermark [Social-DRM]
Sprache:
Englisch
Inhaltsverzeichnis
Introduction1 The Change Project and HandbookPart I: Educational Concepts2 State of the Art of Combining History Learning and Human Rights EducationBy Else Engel, Lea Fenner and Martin Lücke2.1 International Perspectives on History Learning and Human Rights Education History Learning Human Rights Education2.2 Concepts for Combining History Learning and Human Rights Education Concepts of Combined Approaches Arguments for and Benefits of Combined Approaches Challenges of Combined Approaches Strategies for Meaningfully Combined Approaches2.3 Practices of Combining History Learning and Human Rights Education Who Combines History Learning and Human Rights Education? What are the Programmes and for Whom are they Intended? Why was the Decision for a Combined Approach Made? How are Combined Approaches Conceptualised? What are the Learning Contents? What are the Educational Objectives?2.4 Concluding Remarks: Commonalities of History Learning and Human Rights Education3 The Change Approach for Combining History Learning and Human Rights EducationBy Martin Lücke3.1 Introduction3.2 Being Able to Narrate: History Learning as an Individual Acquisition of History3.3 Criticising and Analysing Society: The Societal Dimension of History Learning3.4 Being Competent for Change: Approaches of Human Rights Education and their Connections with History Learning3.5 Human Rights Education, History Learning and Inclusion3.6 Contents for a Combined ApproachPart II: Educational Practice4 Practical Tools for Combining History Learning and Human Rights EducationBy Else Engel, Lea Fenner and Martin Lücke4.1 Guidance to the Practice Chapters4.2 Core History Learning Elements in a Combined Approach History, History Learning and Historical Narration Why History Learning? Basic Standards of Historical Narration and Deconstruction How to Teach History: Didactic Analysis4.3 Core Human Rights Education Elements in a Combined Approach Human Dignity and Human Rights Standards as the Basis for Human Rights Education Why Human Rights Education? What are the Objectives of Human Rights Education? How to Implement Human Rights Education? Human Rights-Based Approach to Education4.4 Core Elements of a Combined Change Approach4.5 Benefits of and Strategies for a Combined Approach4.6 Preparing as an Educator for a Combined Programme Recommended Core Resources Further Education Co-teaching and Team TeachingBy Felisa Tibbitts4.7 Evaluation of Combined Educational Programmes Human Rights-Based Approach and Evaluation Learner Assessment Educator Assessment Programme Evaluation Impact Assessment 5 Combining History Learning and Human Rights Education in Secondary School EducationBy Felisa Tibbitts5.1 Introduction Structure of this Chapter Linking with School Curricula Working with Students Cosmopolitan Approaches to History and Civics Education Organising Combined Lessons in Your Own School5.
Beschreibung
Welche Möglichkeiten eröffnet eine Verbindung von historischem Lernen und Menschenrechtsbildung sowohl für ein Empowerment der Lernenden als auch für die Weiterentwicklung beider Bildungsansätze? Und wie kann eine solche Verbindung in der Bildungspraxis aussehen?Das Handbuch bietet Bildungspraktiker_innen in der schulischen und außerschulischen Bildung sowie in der universitären Lehrer_innenausbildung Antworten und Anregungen aus theoretischer und praktischer Perspektive. Der entwickelte Change Ansatz ist dabei Klammer für die Auseinandersetzung mit menschenrechtsbezogenem Wandel in der Vergangenheit und dessen Förderung in der Gegenwart.
Autor
Dr Jolanta Ambrosewicz-JacobsDirector of the Centre for Holocaust Studies and lecturer at the UNESCO Chair for Education about the Holocaust, Jagiellonian University, Krakow, PolandElse EngelResearch associate, Freie Universität Berlin, Germany and Co-founder, right now Human Rights Consultancy&Training, GermanyLea Fenner Co-founder, right now Human Rights Consultancy&Training, GermanyDr Martin LückeProfessor for History Education, Freie Universität Berlin, GermanyDr Felisa TibbittsLecturer, Teachers College of Columbia University, USA and Founder and Senior Advisor, Human Rights Education Associates (HREA), USA

 

Schlagwörter zu:

CHANGE von Martin Lücke - mit der ISBN: 9783734403910

CHANGE; Geschichtsdidaktik; Geschichtsunterricht; History learning; Menschenrechte; Menschenrechtsbildung; Non-formale Bildung; außerschulische Bildung; historisch-politische Bildung, Online-Buchhandlung


 

Kunden Rezensionen: CHANGE | Buch oder eBook | Martin Lücke

Zu diesem Artikel ist noch keine Rezension vorhanden.
Helfen sie anderen Besuchern und verfassen Sie selbst eine Rezension.


 

Kunden, die sich für: "CHANGE" von Martin Lücke als Buch oder eBook

interessiert haben, schauten sich auch die folgenden Bücher & eBooks an: