The interdisciplinary series examines the effects of digitization on existing media, forms of communication, educational institutions, media markets and the use of media in the population at large. The series also highlights the changes taking place in social, cultural, political, economic and legal spheres. Its aim is to create a critical record of this new cultural potential and its creative opportunities and to study them in depth.
Menschenbilder sind Formen anthropologischen Wissens; sie sind historisch und kulturell variable Gewebe aus Vorstellungen über menschliche Merkmale Körper, Psyche, Sozialität, Transzendenz, 'die Natur' oder 'das Wesen' des Menschen. Die interdisziplinäre Publikation untersucht anhand exemplarischer Fallstudien die Spezifik und den Wandel medial vermittelter Menschenbilder und leitet daraus Schlüsse auf das grundsätzliche Verhältnis von Medialität und Menschenbild ab.
Jens Eder, Universität Mannheim; Joseph Imorde, Universität Siegen; Maike Sarah Reinerth, Universität Hamburg.
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Medialität und Menschenbild von Jens Eder - mit der ISBN: 9783110276176
LAN004000 LANGUAGE ARTS & DISCIPLINES / Communication Studies; LAN025000 LANGUAGE ARTS & DISCIPLINES / Library & Information Science / General; LAN027000 LANGUAGE ARTS & DISCIPLINES / Publishing; Media theory; Medientheorie; Menschenbild; Transmedialität; human nature; transmediality, Online-Buchhandlung
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