Wir verwenden Cookies, um Inhalte und Anzeigen zu personalisieren, Funktionen für soziale Medien anbieten zu können und die Zugriffe auf unserer Website zu analysieren. Außerdem geben wir Informationen zu Ihrer Verwendung unserer Website an unsere Partner für soziale Medien, Werbung und Analysen weiter. Unsere Partner führen diese Informationen möglicherweise mit weiteren Daten zusammen, die Sie ihnen bereit gestellt haben oder die sie im Rahmen Ihrer Nutzung der Dienste gesammelt haben. Dies schließt unter Umständen die Weitergabe Ihrer Daten in die USA ein, denen kein angemessenes Datenschutzniveau bescheinigt wird. Daher könnten diese Daten einem staatlichen Zugriff von US-Behörden unterliegen. Näheres finden Sie in unserer Datenschutzbestimmung. Ihre Einwilligung zur Cookie-Nutzung können Sie jederzeit wieder in der Datenschutzerklärung widerrufen.
Notwendige Cookies
Cookies dieser Gruppe sind für den ordnungsgemäßen Betrieb der Webseite erforderlich. Sie sind nicht zustimmungspflichtig und können nicht deaktiviert werden. Mit der Nutzung unserer Webseite erklären Sie sich damit einverstanden.
Komfort Cookies
Unsere Webseite verwendet an einigen Stellen externe Dienste um zusätzliche Funktionen zu Verfügung zu stellen. In diese Gruppe fällt zum Beispiel unsere Google Buchvorschau.
Marketing-/ Tracking-Cookies
Diese Art von Cookies erlauben es uns unter anderem festzustellen, welche Inhalte Sie besonders interessieren. So
können wir unseren Service für Sie weiter ausbauen und unsere Webseite stetig verbessern.
Learning Disabilities is an accessible introductory textbook that will help to improve the quality of care provided to people with learning disabilities. It is aimed primarily at non-specialist nursing and healthcare students.
Inhaltsverzeichnis
Foreword; Preface; Acknowledgements; About the author
Chapter 1 Introduction 1.1 Who is this book for? 1.2 A brief overview of the book
Chapter 2 What is learning disability? 2.1 Introduction 2.2 Definition 2.3 Basic history 2.4 What it means to have a learning disability 2.5 Conclusion
Chapter 3 Nursing support for those with profound and multiple learning disabilities 3.1 Introduction 3.2 What is PMLD? 3.3 Twelve activities of daily living 3.4 Conclusion
Chapter 4 Learning disability legislation and reports 4.1 Introduction 4.2 Differences between Bills, Acts, White Papers, Green Papers and reports 4.3 Key documents relating to learning disabilities 4.4 Suggestions for further research 4.5 Conclusion
Chapter 5 Medical care and support for those with a learning disability 5.1 Introduction 5.2 Healthcare needs of those with a learning disability 5.3 Roles of the nurse 5.4 Professional development opportunities 5.5 Conclusion
Chapter 6 Learning disability and consent to treatment 6.1 Introduction 6.2 What is consent? 6.3 Forms of consent 6.4 Mental Capacity Act 2005 6.5 Assessing mental capacity 6.6 The role of the nurse 6.7 Conclusion
Chapter 7 Learning disability and mental health 7.1 Introduction 7.2 What is mental health? 7.3 Forms of mental ill-health 7.4 Prevalence 7.5 The role of the nurse 7.6 Conclusion
Chapter 8 Learning disability and forensic care 8.1 Introduction 8.2 What are forensic services? 8.3 Prevalence 8.4 A journey through forensic services 8.5 The role of the nurse 8.6 Conclusion
Chapter 9 Sexuality and people with a learning disability 9.1 Introduction 9.2 What is sexuality? 9.3 Issues regarding sexuality and those with a learning disability 9.4 The law 9.5 Issues around consent 9.6 The role of the nurse 9.7 Conclusion
Chapter 10 Ageing and those with a learning disability 10.1 Introduction 10.2 What is old age? 10.3 Normal ageing 10.4 Common medical conditions 10.5 Dementia 10.6 The role of the nurse 10.7 Conclusion
Chapter 11 Dying, death and bereavement and people with a learning disability 11.1 Introduction 11.2 Dying 11.3 Death 11.4 Do not attempt cardiopulmonary resuscitation (DNACPR) 11.5 Bereavement 11.6 The role of the nurse 11.7 Conclusion
Chapter 12 Care and support for those who are informal caregivers 12.1 Introduction 12.2 What is 'informal caregiving'? 12.3 Experiences of those who are caregivers 12.4 Caregiver legislation and strategy 12.5 The roles of the nurse 12.6 Conclusion
Chapter 13 Disability and carer discrimination 13.1 Introduction 13.2 What is discrimination? 13.3 Anti-discrimination legislation 13.4 Experiences of those who have a learning disability 13.5 The roles of the nurse 13.6 Conclusion
Chapter 14 Learning disability and spirituality 14.1 Introduction 14.2 What is spirituality? 14.3 Barriers to experiencing and practising spirituality 14.4 Spiritual resources 14.5 The role of the nurse 14.6 Conclusion
Chapter 15 The future and learning disability 15.1 Introduction 15.2 Past 15.3 Present 15.4 Future 15.5 Conclusion
Glossary; Resources; Index
Schlagwörter zu:
Learning Disabilities von Chris Barber - mit der ISBN: 9781914962011
nursing, Online-Buchhandlung
Kunden Rezensionen: Learning Disabilities | Buch oder eBook | Chris Barber
Zu diesem Artikel ist noch keine Rezension vorhanden. Helfen sie anderen Besuchern und verfassen Sie selbst eine Rezension.