Wir verwenden Cookies, um Inhalte und Anzeigen zu personalisieren, Funktionen für soziale Medien anbieten zu können und die Zugriffe auf unserer Website zu analysieren. Außerdem geben wir Informationen zu Ihrer Verwendung unserer Website an unsere Partner für soziale Medien, Werbung und Analysen weiter. Unsere Partner führen diese Informationen möglicherweise mit weiteren Daten zusammen, die Sie ihnen bereit gestellt haben oder die sie im Rahmen Ihrer Nutzung der Dienste gesammelt haben. Dies schließt unter Umständen die Weitergabe Ihrer Daten in die USA ein, denen kein angemessenes Datenschutzniveau bescheinigt wird. Daher könnten diese Daten einem staatlichen Zugriff von US-Behörden unterliegen. Näheres finden Sie in unserer Datenschutzbestimmung. Ihre Einwilligung zur Cookie-Nutzung können Sie jederzeit wieder in der Datenschutzerklärung widerrufen.
Notwendige Cookies
Cookies dieser Gruppe sind für den ordnungsgemäßen Betrieb der Webseite erforderlich. Sie sind nicht zustimmungspflichtig und können nicht deaktiviert werden. Mit der Nutzung unserer Webseite erklären Sie sich damit einverstanden.
Komfort Cookies
Unsere Webseite verwendet an einigen Stellen externe Dienste um zusätzliche Funktionen zu Verfügung zu stellen. In diese Gruppe fällt zum Beispiel unsere Google Buchvorschau.
Marketing-/ Tracking-Cookies
Diese Art von Cookies erlauben es uns unter anderem festzustellen, welche Inhalte Sie besonders interessieren. So
können wir unseren Service für Sie weiter ausbauen und unsere Webseite stetig verbessern.
Preface. Acknowledgments. Note on transliteration and dates. Abbreviations. A brief chronology. Note on Pasternak’s connections with literary groups. Introduction. I EARLY PROSE (1910–1919). Some Propositions. [Reliquimini]. Ordering a Drama. Heinrich von Kleist. On Asceticism in Culture. [On the Threshold of Inspiration]. Symbolism and Immortality [Synopsis of a lecture]. [End of a Decade]. The Black Goblet. Letters from Tula. Commentary on I (EARLY PROSE). “Some Propositions” (54). — “[Reliquimini]” and “Ordering a Drama” (56). — “[Reli quimini]” (56). — “Ordering a Drama” (58). — Note on names in the early fiction (60). — “Heinrich von Kleist. On Asceticism in Culture” (60). — “[On the Threshold of Inspira tion]” (63). — “Symbolism and Immortality” (63). — “[End of a Decade]” (67). — “The Black Goblet” (68). — “Letters from Tula” (70). — Other early fiction (72). II A SAFE-CONDUCT or “THE PRESERVATION CERTIFICATE” (1928–1931). Part One. Part Two. Part Three. Commentary on II (A SAFE-CONDUCT, OR THE PRESERVATION CERTIFICATE). The political moment (155). — Rilke (156). — Some patterns (157). — Part One, chapter six (158). — Part Two, chapter three (160). — Part Two, chapter seven (161). — Part Two, chapter seventeen (163). — Mayakovsky (165). — The title (167) III FIFTEEN POEMS (1912–1931). February. Spring. Marburg. About These Verses. Definition of Poetry. Definition of Creation. Let’s drop words. Inspiration. Here’s the Beginning. Slanted pictures. Poetry. To Anna Akhmatova. To Marina Tsvetaeva. Lovely woman. Again Chopin. Commentary on III (FIFTEEN POEMS). IV SPEECHES AND ARTICLES 1930s and 1940s. Speech at the First All-Union Congress of Soviet Writers (1934). Speech at the International Congress of Writers for the Defense of Culture (1935). Speech at the Third Plenum of the Board of the Union of Soviet Writers (1936). On Shakespeare. A New Collection of Work by Anna Akhmatova. Selected Works by Anna Akhmatova. Notes of a Translator. Paul-Marie Verlaine. Chopin. Remarks on Translations from Shakespeare. Commentary on IV (SPEECHES AND ARTICLES, 1930s and ‘40s). “Speech at the first all-union congress of Soviet writers” (246). — “Speech at the international congress of writers in defense of culture” (248). — “Speech at the third plenum of the board of the writers’ union” (249). — “Articles on Anna Akhmatova” (252). —“Articles on Translation and on Shakespeare” (252). — “Verlaine” (253). —“Chopin” (254). V. An Essay on Pasternak‘s Novel DOCTOR ZHIVAGO. 1. “A novel in prose”. 2. Writing poetry. 3. A merging of concepts. 4. “ . . . some moving entireness”. Notes. Selective bibliography. Index.
Schlagwörter zu:
The Marsh of Gold von Boris Pasternak - mit der ISBN: 9781618111395
, Online-Buchhandlung
Kunden Rezensionen: The Marsh of Gold | Buch oder eBook | Boris Pasternak
Zu diesem Artikel ist noch keine Rezension vorhanden. Helfen sie anderen Besuchern und verfassen Sie selbst eine Rezension.